25 August 2010

:: berbuka puasa ::

pertama sekali, saya nk mengucapkan selamat menyambut bulan ramadhan kepada umat islam di seluruh dunia ^__^.
pejam celik, pejam celik, dah 15 hari umat islam berpuasa.. hehe.. kejap je kan? da stgh bulan kita menjalani ibadah puasa. pastu raye,.. eeeee.. seronoknya. haha.
ha~~!! ccter pasal raya nih, korang sume da beli baju raya ke?? or lom beli pape lg? saya da beli da.. wee~~~
tp x bnyak la.. ckit2 je.. budget x ckp lak.. huhuh.. so, kne la kmpul wet blk, then, shoppng la lg.. SYOKNYE!!
ok!! stop cter psal RAYA..xde wet ni.. :P
kali ni saya nk bercerita tg "PELARIAN". apa kah itu?
sebenarnya, semasa saya nk brbuka semalam, saya confius unuk berbuka di mana. da xtw tmpat mne yg best untuk makan.

mase tuh, saya kat kolej, bila da smpai kol 6, saya pon bergerak dr sultan ismail ke KL sentral by tren. 
well.., xde kete kan, moto pon xde, apatah lagi basikal tua. tren jela yg mnjadi "driver" sy yg paling setia. 
ble da smpai ke KL sentral, sy dan si "DIA" discuss nk mkn kt mne. td sblum gerak, mmg plan nk mkn d kL sentral. tp bile da smpai ke destinasi, kami gerak ke tmpat lain lak.. huhu.. cam owg xde hala tuju gtu lah.
so, we decide untuk mkn tom yam, dia mmbawa sy ke tmn melati. huh!! jauh tu... yela... nek tren la katekan..
so, dia pon bwa la sya ke kdai tomyam.... tp, bile da smpai ke sana dan dduk d kerusi yg d sediakan, saya bkn order tomyam. tp order nasi kukus ayam dara. haha.. jauh2 datang semata- mata nk mkn tomyam, tp tuka fkran lak ble da smpai ke tmptnye.. hihi

 azan da berkumandang..
masa untuk berbuka...
dye: sedap ke tomyam tuh??
saya: ha?? bkn ke kt mkn nasi kukus??
dye: hahaha.. yela, awk tu yg klaka, dtg jauh2 nk mkn tomyam, tp lain lak yg d makan.
saya: ish.. dye nih.. perli org je kejenye.. (malu kottt!!)

tp xpe.. jnji dpt mkn n perut pon kenyang..
org kate,
jauh perjalanan, luas pemandangan..
hihi..
tol x???
ok.. itu sje cter sy.. xlah best sgt.. tp sje je post.. ahhaakkzzz~~...
c(:

No comments: