31 August 2010

mErDekA!!!

31 OGOS 1957 - 2010 = 53 TAHUN


malaysia dah merdeka selama 53 thun. alhamdulillah.. teruskan merdeka dr jajahan.
tp skrng ni, merdeka kah kita(diri sendiri)?
ha.. itu lah yg mnjadi persoalan. meskipun negara yg kita diami ini telah lama merdeka, tp percayalah, msh ada segelintir individu yg belum merdeka.
cter pasal merdeka ni, teringat zaman saya sekolah dulu. saya rse, uolz sume mesti ad pengalamn cam saya jugak.

ok, meyh sini saya kongsi. mase skola dulu, bila tiba musim peperiksaan, sume murid - murid kelam kabut mentelaah pelajaran, tp itu bagi murid -  murid yg score A n yg rjin jela.. saya? hehhehe.. sy xske ulang kaji dulu - dlu.. ish.. teruknya saya nih.. hahhaha.. mne tak teruk, time sejarah je sy tido. hahah. sbb sy x suke sejarah. bosan gile kot. bg saya la.. xtw la bg uolz sume. sebelum cikgu sejarah masuk je, saya da awl2 di ulit mimpi.. cikgu tu baik, so, dye x ksh sy tdo. hahhaha.. nakalnye sy wktu tuh.. time matematik lak, sy ponteng kelas. ble time exam.. kntoi.. 1 habuk pon xreti nk jwb ape.. :p

ok, berbalik pd topik asal.. bile tiba waktu peperiksaan, itulah yg d namakan zaman penjajahn bg budak2 skola.. hahah.. sbb ape? mst uolz pon tw sbb pe.. slh 1 sbb nye ade lah, soklan periksa tu, bpak susah gile babi (bg owg yg x study cam saya ) tp mb senang kacang je bg owg yg mnghadap buku 24hours tuh.. hee~~
detik2 waktu yg berlalu terasa sgt lambt sbb da xreti nk jwb soklan dlm kertas tuh.. huhuhu.. kat skola dulu, saya baek.. xde tiru2 nih, even kwn2 sy yg len ajk meniru skali pon.. haha.. BANGGA saya!! bia la saya gagal sekali pon, jnji sy x tiru.. tp yg x bestnye, kwn sy lak yg tru sy.. tp xpe.. sy x ksah pon.. hahh
saya sgt benci klo ad ujian or peperiksaan.. kdg2 sy terfikir, kan best klo skola ni xde ujian atau pepriksaan.. heheh.. tp, ble pikir2 blk, klo xde ujian, camne nk tw kite ni pndai atau tidak?? betol x kwan2??
bile da x reti sgt nk jwb ap kt ppr exam tuh, ape lg, aku mmbute la.. wat taik mate kt meja tuh.. hahah.. ble mase da abes, hantar la ppr yg caca marba tuh.. ad yg jwb, ad yg x jwb.. result camne lak?? heheh
:: biarlah rahsia :: ~~~


bile musim peperiksaan da tamat.. kami mesti akan bersorak keriangan.
"MERDERKA!!!MERDERKA!!!MERDERKA!!! "
yahoo!!!
MERDERKA!!!MERDERKA!!!MERDERKA!!!
:D

lbh kurang camtu la kami bersorak.. yela.. syok punye pasal sbb zaman jajahn telah pon berakhir.. tp, merdeka sekejap je time tuh.. 3 o 2 bln pastu, ad ujian blk.. hahha
tp erti merdeka yg sebenar adalah selepas SPM.. haaa~~ yg tu, mmg btul aku bersorak sakan
"MERDERKA!!!MERDERKA!!!MERDERKA!!!"
da abes SPM kot.. sbb tu la suke sgt2

akhir skali ucapan saya,
:: SELAMAT HARI MERDEKA KE 53 UNTUK MALAYSIA ::

No comments: