27 January 2011

..:: gadis rabu ::..

ape ade pade hari rabu? ade pasar rabu ke? HAHAH.
tapi hari bukan hari rabu.
ini kisah di hari rabu. :P





dulu mase kat sekolah, time tu form 5 kot. aku paling suke hari rabu. sebab haru rabu ade pendidikan jasmani di waktu pagi and tiade kelas math. hahah. best2. sebab, pagi - pagi xdelah mengantuk sebab ade kelas PJK. and takde lah aku nak mengelak dari kelas math macam hari - hari lain. :p. aku memang tak suke math. math pon tak suke aku. hahhah.


okee. back to da topic, sebenarnya, aku nak bercerita tentang personaliti aku yang tak bape bole untuk di banggakan ni. sedang aku bosan - bosan dok jage kedai bapak aku ni ha.. aku pon google la " rahsia hari kelahiran ". aku tau mende alah ni bukan leh percaya sangat. tapi layan sajaaa. :p


antaranya ialah...
jeng jeng jeng!!




Suka berdendam.Jika ada orang berbuat jahat padanya, dia akan berbuat lebih jahat lagi pada orang itu.

" haha. itu lah kelemahanku. don't mess with me ya! hahha. aku tau perangai tu tak baik. sekarang ni aku cube control diri aku agar cuba untuk lebih bersabar and cuba untuk buang semua sifat dendam kesumat ni. tapi, aku akan berbuat baik and lebih baik jika orang tu buat baik kat aku. Insyaallah.."


 Namun dia pandai dalam pergaulan, pandai mengambil hati dan pandai menghargai orang. 

" bergaul? amek hati? hmmm.. bole la.. tapi takde la pandai sangat. hehehe. mungkin sebab aku ni suke bercakap kot. tapi ngan orang yang aku kenal je okee. kalo baru kenal tu, agak malu2 kucing sikit. hahhaha.
menghargai? hmm. bole laaaaaa. aku akan cuba sedaya upaya untuk menghargai orang tu seikhlas hati. :D. kalo ade sesape yang ter baca pengakuan aku ni, and rase aku ni xreti menghargai, sorry la. coz menghargai ni kene ikhlas kan? kalo tak ikhlas, lu pikir la sendiri. hahah "


Suka mementingkan teman dari dirinya sendiri.

" yupz! aku lebih suke pentingkan teman - teman aku daripada aku. aku akan cuba menjaga hati dan perasaan dorang and aku rela berkorban untuk sahabat - sahabat aku walaupun itu berat buatku. huhuh. senang citer, kawan utama la daripada diri sendiri. tapi tengok keadaan jugak la. tapi aku rase, aku memang akan mementingkan kawan - kawan sekeliling aku. tapi jangan pulak korang amek kesempatan yeR! "


 Berfikiran terbuka, tak pandai simpan rahsia, tidak suka diperintah dalam bekerja.

"yup. i'm very open minded person. lantak korang la nk kutuk ke hape. ade aku kesah? hahha. means, aku ni xde la amek hati sangat if ade someone kritik aku. sebab aku jadikan itu sume sebagai panduan agar menjadi lebih baik.
tak pandai simpan rahsia? bukan tak pandai.. tapi aku ni cam kureng ketat sikit dalam simpan rahsia. tapi takde la sume rahsia aku bocorkan. aku akan share rahsia tu dengan orang yang aku percaya je. means, aku akan share dengan orang yang aku rase betul - betul bole simpan rahsia tuuu. hahha. 
aku memang tak suke diperintah. sebab aku suke jadi bos. :D . tapi kalo keje ngan orang, konpom2 la diperintah kan? ngeeee. maksud aku, aku boleh disuruh, tapi kene lah cara lembut gitu.. takde la nk perintah pastu gunekan cara kasar. memang tak la. otomatik muke aku jadi toye and akan jadi tensen. tapi xde la sampai nages -nanges okee? :p"


 Keputusannya tidak seimbang, kurang pengalaman.

" hmmm. rase nye lah kot. hehehe. aku memang susah sikit nak buat keputusan. kadang - kadang lain di hati, lain di mulut dan memang kurang pengalaman tapi mempunyai cita - cita yang tinggi :) "


 Hatinya keras dan tidak mudah termakan pujuk. Hanya orang2 tertentu saja yang tahu melembutkan hatinya.

" yes! aku memang begitu. tapi aku ni jenis yang susa merajok kecuali dengan si dia ( ngade2 ). alaaa, majok manje2 je. hahhaha. maksud aku, aku takde la nak majok - majok ngan kengkawan. not my type. haha. and aku pon tak suke kwan - kwan majok dengan aku. hanya orang tertentu je leh pujuk aku. kalo setakat pujuk main2, tak payah. memang tak ku layan "


 Dalam soal kewangan, dia pandai cari duit tapi tak pandai simpan duit. 

" ngeee. ape yang ade dalam pale otak aku bile ade duit? mesti la shoooopink! shooopink! and shooopink! memang tak reti nak simpan duit. huhuhu


Cintanya pandang pertama dan rela berkorban kerana cinta.

" kadang - kadang je sanggup berkorban. hehehe. tak bole di biasekan sangat. nanti orang kan pijak kepale plak. "


 Seksualnya tinggi dan kuat, romantik ditempat tidur dan pandai berasmara.

" hohohohoho. no komen.. teeeeeeeettt. aku lom kawen lagi. so, xtw la tinggi ke rendah. hahhaha "

No comments: