09 January 2011

FINALLY..

yes...
FINALLY...

setelah lebih kurang 3 tahun berhempas pulas. bersekang mata dan memerah otak apabila musim peperiksaan tiba, akhirnya, aku telah mencapai kemuncak kegemilangan ( gemilang ke?) huahuahua. whatever. janji aku da GRAD. memang la aku bukan lepasan Ph.D ke, MASTER ke.. hape ke.. DIPLOMA je kot. xde ape yang bole di banggakan sangat pon sebab sekarang ni lepasan diploma da macam lepasan SPM. uhuhuhu. but its ok, ijazah itu adalh bukti saya suda habis belajar.



pejam celik pejam celik, da abes da blaja? macam tak percaya pon ade jugak. rasenye baru je hari tu aku pergi orientation dengan ex-house-mate aku yang sekarang ni entah berada di ceruk mana. tup tup tup, sekarang ni da habis belajar. uwaaaaaa. terlalu pantas mase berlalu kan? selepas ni, saya ade tanggungjawab besar. mencari nafkah untuk anak anak. ( TETIBE. bile mase aku nikah? ) hahhaha.LOL.

InsyaAllah, aku akan meraikan convocation pada mid of da year. tak sabar. hahha.

3/ 1 / 2011 aku pergi interview di sebuah global company. agak besar jugak la company tu. kalo die amek aku bekerja, fuhh! memang berkepuk - kepuk la gaji aku. tapi malangnya, ianya seperti hanya satu angan - angan di siang hari. hahahaha. itu lah first time aku pergi intebiu. memang getar abes la lutut aku! pergh. nerbes punye pasal la ni. dah la lambat nak sampai tempat tu. sebabnya aku sesat. kenapa sesat? sebab aku tak buat survey and preparation sebelum pergi intebiu. hahaha. jangan tiru aksi sengal saya ni okee?

sampai je tempat tu, aku jumpe reception.

reception ; yes ( muke senyum )
aku; i hve an interview with mr. Dan.
reception: 10.30 right? ( mase tu da pukul 10 :50 )
aku : yupz ( senyum kambeng )
reception : u are late! ( senyum perli kot )
aku : ngeee~~~
recetion : isi form, and jap lagi i panggil  mr.Dan.
aku : okay. tq ( senyum lagi. tapi terpaksa )

da abes isi form semua tuh. die suruh aku tunggu jap. aku pon tunggu la dengan penuh rasa gentar di dada. hahhaha. first time kan? mesty laaaaa. selawat, istigfar, and semua doa - doa yang aku tau, aku baca.
5 minit kemudian, nama aku di panggil dan di bawa ke meeting room.
DDUP DAP DUP DAP DUP DUP DUP KEBABOM! ( bunyi jantung ku )

mula - mula okay. pastuh, dia start tanya macam - macam. aku pon x reti nak belitkan lidah aku ni. maklum la, english aku ni sangat lah corot. harap tulis je. cube sowh aku speaking. memang hancussssssssss... hahhaha. aku sendiri pon x paham mende yang aku speaking. interviewer aku lak cina. so, dye memang xreti la kot nk cakap melayu. aku nk celah bahasa melayu pon malu. takot. so, bedal jela. bia la dye paham ke tidak. huahuahuahuahua. nak sangat aku speaking tonggang terbalik. sejam jugak la dye interview aku. hahha. gile bosan. " aaaaa. errrrrrrmmm. aaaaaaaa.. errrrmmm" je lebeyh. maklum la. nerves + xreti nk belit lidah ( speaking ) + xde pengalaman dalam interview ni.

selepas ini, memang aku akan buat preparation la if ade interview lagi. and my 1st time interview i will always remember as my first time experience. hahah. so funny but little bit sweet. ( TIPU) hahahah

No comments: