11 November 2010

"R.E.Z.E.K.I"

alarm telah menjerit -jerit sejak jam 6.00 am. pe lagi? snooze sudeyh. ntah brape puluh kali la aku snooze alarm kat HP aku tuh. MALAS punyer pasal la ni. mate berat je nk bangun pepagi buta camtu. so, aku memulakan rutin harianku bermula jam 6.3o am.
bangun dr katil, g toilet, mndi, bla bla bla bla bla n dot dot dot.
:)
da siap mmbersihkan diri, aku memulakan pekerjaanku pada jam 6.30 am. keje ape 6.30?? hahah. tulah.. owg lain nyenyak d buai mmpi, aku da start keje. aku buka KEDAI bpak aku lerrrrrr.. haish. kadang2 busan gak la ari2 dok kdai. tp kadang2 ade best nye dok kedai ni. hehehe. ari ni, boleh d katekan rezeki AKU baek sikit la. kedai pon alhamdulillah okee jugak!.

nak di jadikan cerita, semalam aku g kenduri kat umah kawan parents aku. alaaa, depan umah je ponnng..~ kirenye aku ni owg penting juga la yg MESTI hadir kt kenduri tuh. haha. (perasan VIP). sebenrnye, aku kene datg sbb aku wajib tolong ler.. so, aku pon tolong la ape yg patut. seb bek x rmai owg, xde la penat sgt aku nk melayan.
lepas abes kenduri tu, rase -rase cam da x rmai orang datang, aku pon chiow la dari tempat kejadian.

okee.. berbalik pada cerita asal, lepas pepagi aku bka kedai, aku kemas2, bersih2 bla bla bla bla and so on.
then da rase cam penat n da xde keje yg perlu d buat, aku berehat la di cashier. pak cik kawan parents aku ni datang untuk beli rokok. da abes bayar, tetibe dye kuarkan not berwarna merah 2 keping. dan dengan senyuman yang penuh mesra aku sambut dengan lapang dada. kecil tapak tangan, stadium bukit jalil aku tadahkan (ciplak ayat orang jap!) sukenye hati aku.hahahaha. then dye nmpak aku hepi sangat, dye tmbah lagi not warne hijau. hahha. rezeki lagi. baiknye......... pagi2 senyum da smpai ke telinge. lalalallaala. sebenarnye, beliau nk berterima kasih kepada tuan hamba kerana telah mmbanting tulang di majlis beliau semalam. (bajet cam penat gler je.hahah)

jam telah menunjukkan jam 8 am. ayah aku keluar bersama pakcik yang tadi tuh. kali ini ayah aku meminjam kereta aku yang agak comel tuh (brand kete di rahsiakan). weee~~. tidak tahu kemana tujuan mereka. setengah jam kemudian, ayah aku telah kembali pulang. turun je dari kereta, pak cik tadi tuh g jumpa aku yang ngah duduk2 smbil kemas barang di kedai. sampai je depan aku, dye memberikan aku not warne merah 2 keping lagi. LAGI okee!! hahaha (behalf u'r self eis). alhamdulillah, rezeki aku bnyak arini.

kerana hatiku sangat gembira, so, sume kije2 kat kedai siap dgn cepat dari biasa. hehehe. abes keje, tunggu orang beli barang kat cashier. sambil2 tunggu tu, aku on9 la kejap ( kejap ke?) lalalalala. surf itu, surf ini, dan macam2 lagi la aku buat. mule rase bosan, wat muke sp0sen lak kat cashier. hahahaha. sepupu ayah aku datang nagn muke tersengih2 cam kerang busuk. ape lagi niat dye klo bukan nk pnjam kete aku yang comel tuuuuu.. hahahaha. aku pon kasik jela sbab aku telah di suap dgn not merah 2 keping. bnyaknye.. ( bagi aku jela. xtw la bg kowang bnyak ke x)

 aku tulis entry ni bkn sebab nk tunjuk2 atau riak okee.. sesaje nk update blog yang da berhabuk ni. uolz jgn la pk -ve plak ye... :P

esok aku ade exam mid term. tp habok pon x study lg. camne nk jwab esok ni? ape yg aku nk tulis kat paper exam? perlukah aku bwak toyol? atau hanya bertawakal sahaja? ngee~~
friends : wish me LUCK yerrrrr...

camni la agaknye situasi aku esok! :D

p/s: sy kebosanan sebb xde owg nk msg saya arini. sbb tu kot entry kali ni agak pnjang dari biase.